top of page

Champignons op mijn verjaardag

Bijgewerkt op: 24 okt. 2019

Dinsdag 15 oktober 2019

Heey dagboek

Vandaag ben ik jarig, 56 alweer. Veel gezien en beleefd...en veel dingen ook, wat het pad in je leven bepaalt...en nog mooie ook!

Toen ik 10 jaar oud werd vroeg mijn schoonzus Marianne, die toen wegens ziekte van ons Moeder de verzorging voor het gezin op haar 18e had genomen, wat ik eten wilde met mijn verjaardag.

Volslagen verrast dat ik het voor het kiezen had antwoordde ik "champignons op brood". Waarom weet ik niet, waarschijnlijk leek het mij als kind heel wat...hoewel ik het nog nooit had gegeten.

En inderdaad...op mijn verjaardag had mijn schoonzus voor het gehele gezin champignons op brood gemaakt...en wat was dat lekker. Spek ben ik er later bij gaan doen, maar ik ben nooit vergeten wat een impact dit op mij heeft gehad. Het gevoel wat ik ervoer...iets met liefde voor jouw bereid...dat moet de aanzet geweest zijn tot hetgeen ik zo graag doe...koken voor anderen, om ze te laten beleven wat mij is overkomen....koken is liefde!

Was weer een mooie dag, dag boek....

19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page